Nasze statystyki:
  • zarejestrowani użytkownicy:2538
  • produkty:4036
  • zabiegi:154
  • firmy:108
  • porady ekspertów:1159
  • komentarze:28583

SUSHI na zdrowie

Lubicie sushi? My uwielbiamy. Coraz większa ilość sklepów oferuje gotowe zestawy lunchowe, a restauracje japońskie rosną jak grzyby po deszczu. Wielką frajdą może też być przygotowanie sushi z dzieckiem lub partnerem w domu; nauka nawijania rolek z ryżu, ryby i dodatków, to świetna zabawa. 

Postanowiliśmy sprawdzić jakie najważniejsze korzyści zdrowotne dla ciała, umysłu i skóry ma jedzenia sushi.

SUSHI jest bogate w omega-3.

Sushi jest bogate w oleje rybne, które zawierają kwasy omega-3  należące do niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych (NNKT). Nasz organizm niestety nie jest w stanie ich sam wytworzyć. Mają wiele korzyści zdrowotnych, w tym obniżenie wysokiego poziomu cholesterolu, ryzyka chorób serca i ogólnego stanu zapalnego, a także obniżenie ciśnienia krwi, trójglicerydów i utrzymanie rytmu serca. Wpływają również  korzystnie na kondycję skóry, włosów i paznokci.

SUSHI chroni przed zmarszczkami.

Sushi jest bogatym źródłem przeciwutleniaczy, które spowalniają uszkodzenia komórek, zapobiegają trwałym uszkodzeniom oksydacyjnym skóry i spowalniają ogólne starzenie. Te przeciwutleniacze zachowują strukturę komórkową skóry, przeciwdziałają starzeniu się komórek. 

SUSHI regeneruje mięśnie.

Ponieważ jest również doskonałym źródłem białka, może pomóc w odbudowie i regeneracji mięśni po intensywnych ćwiczeniach fizycznych. 

SUSHI jest bogate w jod.

Warzywa morskie, takie jak kombu, nori i wakame, które są wodorostami zwykle znajdującymi się w sushi, są bogate w jod. Jod pomaga w zapobieganiu niedoczynności tarczycy, która, jeśli jest niekontrolowana, może prowadzić do otyłości i letargu. 

SUSHI obniża apetyt.

Ryba jest doskonałym źródłem białka, które równoważy poziom cukru we krwi i utrzymuje stabilny poziom energii, co prowadzi do dłuższych okresów sytości. Podkręca metabolizm i sprawia że potrzebujesz mniejszej ilości przekąsek pomiędzy posiłkami.  Jeśli myślisz o utracie wagi wybieraj dania złożone z dużej ilości ryby (sashimi) z warzywami (np sałatka z wodorostów). 

SUSHI to pożywienie dla mózgu.

Ryba w sushi to cudowny pokarm dla mózgu. Kwasy tłuszczowe omega-3 odżywiają i naprawiają komórki mózgowe, a ponieważ ryba jest również bogata w białko i niezbędne tłuszcze, pomaga skupić umysł, zwiększyć koncentrację i utrzymać energię. 

SUSHI zwiększa odporność organizmu.

Sushi jest również wypełnione innymi niezbędnymi minerałami, takimi jak cynk, wapń, magnez, fosfor i żelazo, które odgrywają ważną rolę w wytwarzaniu energii i odporności. Dostarczą Twojemu organizmowi również witaminę A, karoten, witaminę C i retinol. 

SUSHI zapobiega osteoporozie.

Ryba jest również wyjątkowym źródłem wapnia, podstawowego minerału dla zdrowia kości. Regularne spożywanie sushi może pomóc zachować zdrowe stawy i zapobiec poważniejszym schorzeniom, takim jak osteoporoza. Wapń jest również niezbędnym „budulcem” zdrowych włosów i paznokci.

NA ZDROWIE


Komentarze:

 
7 godz. temu