Nasze statystyki:
  • zarejestrowani użytkownicy:2291
  • produkty:3817
  • zabiegi:149
  • firmy:108
  • porady ekspertów:1085
  • komentarze:22437

Komentarze:

Jak ulżyć nogom w trakcie wielogodzinnych podróży za kierownicą


Wielogodzinna podróż za kierownicą to nie lada wyzwanie dla naszego organizmu. Poza naturalnym zmęczeniem, przemierzanie długiej drogi w jednej pozycji może powodować problemy z kręgosłupem oraz układem krążenia. Jak sprawić by prowadzenie auta było bardziej komfortowe? Oto 4 wskazówki.

  1. Przerwy na rozprostowanie nóg – należy robić mniej więcej co półtorej godziny. Już krótki spacer może spowodować znaczną poprawę krążenia. Na Twoje nogi świetnie wpłyną również ćwiczenia takie jak skłony, przysiady, podskoki czy pajacyki. Wykonywanie tych ćwiczeń, chociażby przez kilka minut, sprawi, że odzyskasz część sił i pozbędziesz się dyskomfortu, a dalsza część trasy będzie przyjemnością. 
  1. Wyroby kompresyjne – to np. specjalne podkolanówki uciskowe. Dzięki działaniu kompresji, krew jest w stanie odpłynąć z kończyn dolnych, mimo siedzenia w jednej i długotrwałej pozycji. Zapobiega to m.in. obrzękom i powstawaniu żylaków. Na polskim rynku tego rodzaju produkty oferuje m.in. firma Venoflex. Szeroka oferta dla kobiet i mężczyzn sprawia, że każdy może znaleźć produkt odpowiedni dla siebie. Jest to jedna z najskuteczniejszych metod profilaktyki przeciwżylakowej. 
  1. Odpowiednia pozycja – to połowa sukcesu! Odpowiednio ustawiony fotel, plecy przylegające do oparcia, nogi niezbyt wyprostowane ani zbyt zgięte. To wszystko istotne elementy, które wpływają na komfort jazdy, a w dłuższej perspektywie na Twoje zdrowie. Pozycja za kierownicą ma ogromny wpływ na stopień zmęczenia, dlatego warto już na początku jazdy zadbać o swoje zdrowie, komfort i bezpieczeństwo. 
  1. Dieta i suplementacja – to istotne elementy oddziałujące na kondycję całego ciała. Na drogę, jako przekąski warto zabrać ze sobą warzywa i owoce, zamiast słodkich lub słonych przekąsek, a do picia wodę, rezygnując z gazowanych i słodzonych napojów. Małe, lecz częste łyki powinny odpowiednio nawodnić organizm. Dobrym pomysłem, jest uzupełnienie podróżnego menu również o sok pomidorowy - znajdujący się w pomidorach potas, jest jednym z najważniejszych pierwiastków, który odpowiada za pracę mięśni. Warto również zadbać o suplementacje elektrolitami, magnezem i witaminami z gruby B, które pomogą w walce ze skurczami nóg.  Pozytywnie wpłyną też na nasze samopoczucie oraz koncentrację, która jest niezwykle ważna podczas prowadzenia pojazdu.

 
1 godz. temu