Nasze statystyki:
  • zarejestrowani użytkownicy:1612
  • produkty:3280
  • zabiegi:141
  • firmy:107
  • porady ekspertów:739
  • komentarze:8817

Komentarze:

  • Alicja Foltys 2018-09-03 21:54:04 Świetny artykuł ❤ ja teraz gdy mam małe dziecko to mało śpię i odrazu wszystko widać na buzi więc sen jest bardzo potrzebny
    Odpowiedzi (0)

SKÓRA – NASZE LUSTRO, CZYLI CO ROBIĆ, ABY JAK NAJDŁUŻEJ POZOSTAŁA MŁODA


Skóra człowieka zdradza wszystko: jak dużo pracujemy czy lubimy się opalać, czy żyjemy w mieście czy na wsi, w jaki sposób się koncentrujemy i czy dużo się śmiejemy.

Skóra dość szybko traci elastyczność i tzw. młodzieńczy blask. Istnieją dwie główne kategorie czynników, które wpływają na kondycję skóry: wewnętrzne i zewnętrzne. Wewnętrzne należą do tych, na które nie mamy wpływu i są to geny lub choroba. Geny w bardzo dużym stopniu wpływają na to, jak będziemy wyglądać za kilkanaście i kilkadziesiąt lat. Czynniki zewnętrzne, to środowisko, w jakim żyjemy oraz sposób, w jaki traktujemy nasze ciało. Te w dużej mierze możemy kontrolować.

Żeby lepiej wyglądać i lepiej się czuć, trzeba kontrolować nawyki żywieniowe i tryb życia. Nie zawsze potrzebne są drogie suplementy i trener personalny, wystarczy do życia wprowadzić np. jazdę na rowerze i picie soku z buraków. Warto też skorzystać ze zdobyczy współczesnej kosmetologii. Jest mnóstwo kosmetyków, urządzeń, gadżetów, które pomogą nam wyglądać młodziej.

Jeśli chcemy zdecydowanie poprawić jakość skóry, powinniśmy wybrać przede wszystkim dobrego specjalistę i ustalić z nim plan działania, czyli precyzyjnie i na dłuższy czas zaplanować zabiegi profilaktyczne, lecznicze i modelujące. Czym się kierować przy wyborze pielęgnacji i zabiegów? Najważniejszy jest nie wiek, a kondycja skóry. To ona jest wyznacznikiem wszelkich działań zarówno zabiegowych jak i pielęgnacyjnych. Zwykle zaczyna się od zabiegów aktywujących odnowę skóry, czyli laserów, peelingów, mezoterapii, a dopiero potem korzysta z toksyny botulinowej i wypełniaczy. Modelowanie twarzy kwasem hialuronowym jest zwykle jednym z ostatnich punktów planu.

Dbając o skórę, czego unikać?

  1. Słońca – nie należy często wystawiać skóry na działanie promieni słonecznych, a jeśli już, to po uprzednim posmarowaniu jej wysokim filtrem i zasłonięciu twarzy rondem kapelusza. Jak bardzo słońce destrukcyjnie wpływa na naszą skórę, można zobaczyć porównując skórę dłoni (zawsze odkrytą) i skórę pośladków. Różnica w jakości skóry jest ogromna.
  2. Palenia papierosów – to zaraz po opalaniu najczęstsza przyczyna pogorszenia się jakości skóry. Palenie zwęża naczynia krwionośne, przez co krew gorzej dotlenia skórę, czego efektem jest tzw. cera palacza. Po odstawieniu nikotyny organizm niemal automatycznie rozpoczyna naprawianie wyrządzonych szkód i szybko się oczyszcza.
  3. Śmieciowego jedzenia – podstawą dobrej cery jest zbilansowana dieta. Dostarczenie wszystkich potrzebnych składników owocuje piękną skórą. Złe decyzje żywieniowe są z reguły bardzo widoczne, a jednym z największych wrogów skóry jest cukier, który bardzo przyspiesza proces starzenia.
  4. Alkoholu – lampka czerwonego wina nie jest zła, ale dobrze zachować umiar. Nadużywanie alkoholu może pogorszyć stan skóry, szczególnie, kiedy idzie w parze z innymi używkami.

Jak najlepiej troszczyć się o skórę?

  1. Nawet o północy zmyć makijaż – bez względu na to, jak bardzo jest się zmęczonym. Makijaż pozostawiony na skórze nie pozwala jej oddychać, przez co skóra nie może się zregenerować.
  2. Wysypiać się – sen jest najlepszym kosmetykiem. Podczas snu skóra się regeneruje i szybciej pozbywa toksyn. Idealnie jest spać 8 godzin na dobę.
  3. Głęboko oddychać – po przebudzeniu warto zostać kilka minut w łóżku i poprzeciągać się jak kot, co pozytywnie wpłynie na układ kostno-stawowy. Następnie warto usiąść i wykonać kilka głębokich wdechów i wydechów, co poprawi samopoczucie, dotleni skórę i sprawi, że stanie się ona świetlista.
  4. Pić dużo wody – Codziennie należy pić minimum 1,5 litra wody. A tak na prawdę, na ilość potrzebnej wody do wypicia ma wpływ klimat, pora roku, rodzaj pracy, aktywność ruchowa, dieta, wiek oraz stan zdrowia.

Opracowanie: dr Elżbieta Radzikowska
www.radzikowskaclinic.pl


 
13 godz. temu