Nasze statystyki:
  • zarejestrowani użytkownicy:1894
  • produkty:3428
  • zabiegi:146
  • firmy:108
  • porady ekspertów:818
  • komentarze:13621

Komentarze:

  • malinka 2017-08-04 17:12:56 Wszystko co tu napisane o pływaniu to najprawdziwsza prawda ja tez wolę iść na basen niż zbytnio się pocić tu łączę przyjemność z pożytecznym nie jestem jakimś ekstra pływakiem i na basenie czuję się najbardziej bezpiecznie
    Odpowiedzi (0)
  • magda21
    magda21 2017-08-03 23:39:38 Zanim napisałam tak sobie pomyślałam, że w moim przypadku z pływaniem jest gorzej niż z nauką chodzenia u niemowlaków. Niestety pozostają mi inne sporty tylko nie wodne.
    Odpowiedzi (0)
  • klementynka_32
    klementynka_32 2017-08-03 21:52:00 Wiele razy podchodziłam do nauki pływania i nigdy z tego nic dobrego nie wychodziło. Zdecydowanie wolę rower ;)
    Odpowiedzi (0)

8 powodów, dla których warto iść popływać


Lato daje nam możliwość uprawiania jednego  z najzdrowszych i najprzyjemniejszych sportów i to w okolicznościach tętniącej życiem natury. Podczas pływania nasze ciało rozwija się harmonijnie – pracuje niemal każdy mięsień. Sport ten pomaga wzmocnić kondycję, ale też wpływa korzystnie na funkcjonowanie układu nerwowego. Dodatkowo, pływanie na świeżym powietrzu poprawia krążenie krwi oraz przyśpiesza metabolizm.

  1. Pływanie pobudza do pracy całe ciało, jednocześnie nie powodując jego obciążania. Woda wykonuje większość pracy za nas. Wszystko za sprawą siły wyporu, która powoduje, że ciężar ciała maleje. Pływanie to sport adresowany do wszystkich – niezależnie od wieku   i płci.
  2. Ruch w wodzie pozwala rozluźnić mięśnie karku i pleców oraz koryguje wady postawy - w związku z tym, pływanie jest jednym z najlepszych sportów dla ludzi mających problemy z kręgosłupem oraz pracujących przed komputerem. Ze względu na rosnącą liczbę osób prowadzących siedzący tryb życia, pływanie powinno stać się sportem naszych czasów.
  3. Pływanie opóźnia oznaki starzenia i modeluje ciało. Woda ujędrnia i wygładza naskórek oraz zmniejsza cellulit. Ciśnienie hydrostatyczne działa podobnie jak masaż limfatyczny. W masowanym ciele krew  i limfa krążą sprawniej - dzięki temu dużo szybciej wydalane są z organizmu toksyny.
  4. Pływanie umożliwia szybkie spalanie kalorii. Czas spędzony w wodzie, z pewnością nie będzie czasem straconym dla ludzi pragnących zrzucić kilka kilogramów. Godzina pływania stylem klasycznym pozwala spalić nawet 600 kilokalorii. Samo przebywanie w wodzie przyspiesza tempo przemiany materii nawet o 50%. Dlatego ważne jest, aby nie pływać z pustym żołądkiem - organizm pozbawiony zapasów energii szybko traci siły. Nie należy też przesadzać w drugą stronę – posiłek należy zjeść minimum godzinę przed pływaniem. Przy regularnym treningu warto mieć zawsze pod ręką baton odżywczy Herbalife Formuła 1 Express -  zdrowy posiłek, z którego  możemy skorzystać w każdym momencie.
  5. Basen to świetne rozwiązanie dla tych, którzy nie lubią się męczyć i czuć spływającego po plecach potu. Wiele osób rezygnuje z siłowni lub biegania, ponieważ uważają, że nadmiernie pocące się ciało to zbyt nieprzyjemne doznanie. Woda umożliwia ruch - jednocześnie uniemożliwiając „spocenie się” organizmu. Przyjemnie chłodna woda, oblewająca ciało podczas ćwiczeń to chyba najlepsze rozwiązanie dla tych, którzy nie lubią się pocić.
  6. Pływanie hartuje i poprawia odporność, dlatego uprawianie sporu  w wodzie  zalecane jest już od najmłodszych lat.
  7. Umiejętność pływania to nie tylko sport – utrzymanie się na wodzie oraz wiedza na temat zachowania się na plaży, czy na basenie daje poczucie bezpieczeństwa, a często nawet może uratować życie.   Pływanie powinno więc zajmować szczególne miejsce w wychowaniu fizycznym i rekreacji ruchowej ludzi w każdym wieku.
  8. Pływanie pozwala kształtować nie tylko ciało, ale też umysł. Podczas pływania możemy oderwać się od wszystkiego, nie mamy słuchawek na uszach  i telefonu w kieszeni - otacza nas tylko woda. Ruch wśród fal pozwala zdystansować się od rzeczy, które pochłaniają zbyt dużo naszej uwagi, co wpływa korzystnie na ogólny rozwój psychofizyczny człowieka.

Przedłużająca się zima i jesień sprawiają, że chcemy wykorzystać każdy dzień lata. Słoneczne dni pozwalają dostarczyć organizmowi potężną dawkę witaminy D, która ma bardzo duży wpływ na naszą kondycję psychiczną  i samopoczucie. Tymczasem tygodni, kiedy możemy skorzystać z promieni słonecznych jest niewiele, dlatego warto wykorzystać każdą chwilę. Dzięki pływaniu na świeżym powietrzu możemy połączyć wakacyjny relaks z ćwiczeniami i dbać o formę również podczas urlopu, czy wypadu za miasto z przyjaciółmi.

Do pływania zachęca też wszystkich Sebastian Karaś, polski pływak,  5-krotny rekordzista Polski, specjalizujący się w pływaniu w wodach otwartych. Na swoim koncie ma ok. 50 medali Mistrzostw Polski we wszystkich kategoriach wiekowych oraz przepłynięcie Kanału La Manche  (41 km) w 8 godzin i 48 minut. Sebastian jeszcze tego lata zamierza przepłynąć dystans Kołobrzeg-Bornholm, samodzielnie, bez przerwy i bez wchodzenia na łódź. Podczas projektu „100 km wpław przez Bałtyk”, jako sponsor odżywczy – wspierać go będzie firma Herbalife, dostawca suplementów linii Herbalife H24 dedykowanej osobom aktywnym.  


 
3 min. temu